vacature

vacature

vacature: medewerker collectiebeheer

voor minimaal 24 uur per week

vacature medewerker collectiebeheer fries museum | keramiekmuseum princessehof | fries verzetsmuseum

organisatie
Fries Museum | Keramiekmuseum Princessehof is een organisatie van zelfstandige en eigentijdse musea waar kwaliteit en publiek voorop staan. Het Fries Museum biedt met zijn grote en gevarieerde collectie een spiegel naar het verleden en perspectieven op de toekomst. Het museum is de schatkamer voor erfgoed en beeldende kunst en trekt, verbindt en inspireert zowel bewoners als nationale bezoekers, met in het Fries Verzetsmuseum bijzondere aandacht voor de Tweede Wereldoorlog. Het Princessehof is het nationale keramiekmuseum en het enige rijksmuseum in Noord-Nederland, gevestigd in een 18de eeuws stadspaleis, tevens het geboortehuis van M.C. Escher. Het museum vertelt met zijn hoogstaande collectie actuele en relevante verhalen, van keizerlijk porselein uit China, prachtige art-nouveaukeramiek en Delfts Blauw tot werk van moderne en hedendaagse kunstenaars en ontwerpers. De organisatie van de musea bestaat uit 67 medewerkers met een gezamenlijke omvang van 54 fte, verdeeld over 6 afdelingen (Collecties, Publiek & Presentaties, Facilitaire Zaken, Directie, Finance & Control en Human Resources). Zij werken samen met ruim 180 vrijwilligers en een groot aantal medewerkers die extern worden ingehuurd.

Wij zoeken een:

Medewerker Collectiebeheer
voor 24 uur per week

Wij zoeken een enthousiaste, resultaatgerichte en betrokken medewerker collectiebeheer. Je hebt aantoonbaar werk- en denkniveau MBO 4, ruime ervaring op het gebied van beheer en behoud van museale objecten en bent in het bezit van je rijbewijs.
Jij zorgt in samenwerking met je collega’s collectiebeheer en in nauwe afstemming met de senior medewerker collectiebeheer voor het verrichten van en adviseren over depot-, transport- en behoudswerkzaamheden, zodanig dat de opslag, presentatie en uitgifte van objecten voldoen aan de administratieve en fysieke eisen. Daarnaast werk je mee aan de feitelijke inrichting van tentoonstellingen met de museale objecten, technisch inzicht is daarbij wenselijk.
Je hebt ervaring met collectieregistratiesystemen en bent goed op de hoogte van de processen rondom objecthantering, conditierapportage en objectverplaatsing.
Je werkt zorgvuldig, kunt goed samenwerken en hebt een proactieve en oplossingsgerichte houding. Daarbij heb je een goed oog voor procedures.
Je hebt een goede beheersing zowel mondeling als schriftelijk van de Nederlandse en Engelse taal.
Je hebt een BHV – certificaat of bent bereid het te behalen.

wij bieden
• een uitdagende baan voor minimaal 24 uur per week;
• een salaris afhankelijk van kennis en ervaring volgens de salarisschalen van de Museum cao, maximaal € 2.617,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
• een tijdelijke aanstelling voor de duur van een jaar met daarna de mogelijkheid tot verlenging.

Wij volgen de Museum cao. Uitzondering daarop is het pensioenfonds: Fries Museum en Keramiekmuseum Princessehof zijn aangesloten bij het ABP.

solliciteren
Ben jij onze nieuwe medewerker collectiebeheer? Stuur dan uiterlijk 18 oktober 2020 ter attentie van Dirk Boomsma je sollicitatiebrief met motivatie en curriculum vitae per email naar vacature@friesmuseum.nl onder vermelding van 'vacature medewerker collectiebeheer’.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dirk Boomsma, teamleider Beheer Behoud en Kennismanagement tel. nr. 06 - 471 994 15, e-mail d.boomsma@friesmuseum.nl
De eerste sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op 22 oktober 2020.
Vervolggesprekken vinden plaats op 27 oktober 2020.

Fries Museum | Keramiekmuseum Princessehof is een inclusieve organisatie die open staat voor alle groepen in de samenleving. Vanuit ons personeelsbeleid willen we bijdragen aan een arbeidsmarkt waarin iedereen gelijke kansen heeft en waarin geen ruimte is voor discriminatie. We verwelkomen een diversiteit aan achtergronden en kennis en selecteren onze medewerkers op basis van kwaliteiten.

Zie ook www.princessehof.nl en www.friesmuseum.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.