vacature

junior medewerker
marketing & communicatie
vacature

vacature junior medewerker marketing en communicatie

voor 32 uur per week

de organisatie

Fries Museum | Keramiekmuseum Princessehof is een organisatie van zelfstandige en eigentijdse musea waar kwaliteit en publiek voorop staan. Het Fries Museum biedt met zijn grote en gevarieerde collectie een spiegel naar het verleden en perspectieven op de toekomst. Het museum is de schatkamer voor erfgoed en beeldende kunst en trekt, verbindt en inspireert zowel bewoners als nationale bezoekers, met in het Fries Verzetsmuseum bijzondere aandacht voor de Tweede Wereldoorlog. Het Princessehof is het nationale keramiekmuseum en het enige rijksmuseum in Noord-Nederland, gevestigd in een 18de eeuws stadspaleis, tevens het geboortehuis van M.C. Escher. Het museum vertelt met zijn hoogstaande collectie actuele en relevante verhalen, van keizerlijk porselein uit China, prachtige art-nouveaukeramiek en Delfts Blauw tot werk van moderne en hedendaagse kunstenaars en ontwerpers. De organisatie van de musea bestaat uit 67 medewerkers met een gezamenlijke omvang van 54 fte, verdeeld over 6 afdelingen (Collecties, Publiek & Presentaties, Facilitaire Zaken, Directie, Finance & Control en Human Resources). Zij werken samen met ruim 180 vrijwilligers en een groot aantal medewerkers die extern worden ingehuurd.

wij zoeken een

junior medewerker marketing & communicatie voor 32 uur per week (0,89 fte)

We zoeken een enthousiaste collega ter ondersteuning van de afdeling marketing & communicatie van het Fries Museum, Keramiekmuseum Princessehof en het Fries Verzetsmuseum.

Je onderhoudt contact met pers en andere doelgroepen, schrijft zelfstandig persberichten en beheert de hiervoor benodigde databases. Je zet zelf betaalde campagnes op, waarbij je bijvoorbeeld de museumwinkel of de zakelijke verhuur in de markt zet. Je ondersteunt je collega’s ook bij de grotere projecten, zoals de campagnes voor de grote tentoonstellingen. Je begeleidt de productie van publiciteitsmateriaal van het museum en tentoonstellingen. Daarnaast draag je bij aan de websites en de social media.

wie zoeken wij

We zoeken iemand met ervaring met dit type werkzaamheden. Je kunt vlot en foutloos schrijven in het Nederlands en Engels en denkt in doelgroepen. Je komt met creatieve ideeën en initieert acties. Je schakelt makkelijk tussen verschillende taken en klussen, bent stressbestendig en houdt overzicht. Je bent digitaal goed onderlegd: een CMS-systeem heb je zo onder de knie en je weet de weg op verschillende social media platformen. Je hebt (enigszins) ervaring met betaalde marketingcampagnes. Je hebt kennis van marketing en communicatie op HBO-niveau. Je denkt en werkt zelfstandig, maar vindt het fijn om collega’s te helpen.

we bieden

• een dynamische baan voor 32 uur per week;
  • een salaris afhankelijk van kennis en ervaring volgens de salarisschalen van de Museum cao;
  • een tijdelijke aanstelling voor de duur van een jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

In het algemeen volgen wij de museum cao. Een van de uitzonderingen daarop is het pensioenfonds: Fries Museum | Keramiekmuseum Princessehof is aangesloten bij het ABP.

interesse en vragen?

Ben jij onze nieuwe junior medewerker marketing & communicatie? Stuur dan uiterlijk 15 november 2020 je motivatiebrief met curriculum vitae per mail naar vacature@friesmuseum.nl, t.a.v. Kirsten Dijkstra, teamleider marketing & communicatie, met onderwerpregel ‘junior medewerker marketing & communicatie’.

De eerste sollicitatiegesprekken zijn op 19 november 2020.

Fries Museum | Keramiekmuseum Princessehof is een inclusieve organisatie die open staat voor alle groepen in de samenleving.

Vanuit ons personeelsbeleid willen we bijdragen aan een arbeidsmarkt waarin iedereen gelijke kansen heeft en waarin geen ruimte is voor discriminatie.

We verwelkomen een diversiteit aan achtergronden en kennis en selecteren onze medewerkers op basis van kwaliteiten.

Zie ook www.friesmuseum.nl en www.princessehof.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.