de gazetteketet

vakantie in het fries museum
de gazetteketet

unieke workshop voor mini-journalisten in de dop

Tijdens de herfstvakantie schuiven kinderen in het Fries Museum dagelijks aan bij Persbureau Ooggetuige. Met echte interviews, reportages en recensies, gaan de kinderen aan de slag voor de Gazetteketet: een zelf te maken krant over oorlog en vrijheid. Na de vakantie krijgen alle deelnemers de gedrukte krant toegestuurd. Van dinsdag 13 tot en met vrijdag 16 oktober vindt de activiteit plaats tussen 13.30 en 15.30 uur in het museumatelier. Kinderen doen gratis mee, op vertoon van een volwassene met geldig entreebewijs.

Mini-journalisten in de dop en nieuwsgierige kinderen kunnen tijdens de herfstvakantie hun pret niet op. Persbureau Ooggetuige strijkt in het museumatelier neer voor een speciale uitgave van de Gazetteketet. De krant over oorlog en vrijheid wordt helemaal gemaakt door kinderen en staat in het teken van de tentoonstelling Oog in oog met oorlog. Met cultuurjournalist Lieke van den Krommenacker in de hoofdredactie, gaan kinderen binnen en buiten het museum op pad voor diepgravende interviews, spannende reportages en ronkende recensies.

Van dinsdag 13 tot en met vrijdag 16 oktober tussen 13.30 en 15.30 uur kunnen kinderen het museumatelier vrij inlopen. De activiteit is gratis, op vertoon van een volwassene met entree. Bezoek aansluitend de tentoonstelling Oog in oog met oorlog in het Fries Museum.