kerst

teken manifestatie
knetterijs
kerst

tekenen in kerstsfeer in het fries museum

Nog op zoek naar een leuk uitje voor de kerstvakantie? Kom tekenen met de hele familie bij de Grote Tekenmanifestatie. De activiteit vindt plaats van zaterdag 19 december 2020 tot en met zondag 3 januari 2021, m.u.v. maandagen, eerste en tweede kerstdag, oudejaarsdag en nieuwjaarsdag. Tussen 12.00 en 14.00 uur ga je zelf aan de slag in Other.Worldly. Gewapend met pen en papier lopen echte kunstenaars rond en leren je de fijne kneepjes van het vak. Om het museum in de kerstsfeer te krijgen stiften Megan de Vos en Kalle Wolters van studio Knetterijs een levensgrote illustratie op de ramen van het museum. Bij de activiteit worden de RIVM-maatregelen nageleefd voor een veilig en verantwoord bezoek. Reserveer een museumbezoek tijdig via www.friesmuseum.nl/tickets. Aanmelden voor de tekenmanifestatie kan ter plekke op de dag zelf. De activiteit is gratis voor museumbezoekers.

Tijdens de kerstvakantie, vanaf zaterdag 19 december presenteert het Fries Museum de Grote Tekenmanifestatie. De activiteit is geheel coronaproof en voor alle leeftijden, deelnemers schrijven zich de dag zelf in en gaan verspreid in de ruime zalen van Other.Worldly aan de slag. Ga los op de kleinste details, maak een megatekening met andere bezoekers, of illustreer jouw eigen zeeverhalen. Kijk het iedere dag af van een andere tekenaar tijdens de grote Tekenmanifestatie. Met o.a. Bart Nijstad, Megan de Vos, Kalle Wolters, Rosa Everts en Anne Stalinski.

Foto door Ruben van Vliet

Bij de Grote Tekenmanifestatie worden de RIVM-maatregelen gehanteerd. Lees op de website wat het Fries Museum doet om een veilig en verantwoord bezoek te kunnen garanderen.

kerst in het fries museum
Vanaf het plein is de Grote Tekenmanifestatie in het Fries Museum niet te missen. Speciaal voor het familieprogramma versieren Kalle Wolters en Megan de Vos van studio Knetterijs de museumetalage met een levensgrote illustratie aansluitend bij Other.Worldly. Het museum is de hele kerstvakantie open op dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur en gesloten op eerste kerstdag en nieuwjaarsdag. Reserveer tickets online en geniet de hele dag van een museumbezoek. Ontdek Other.WorldlyConstant Dullaart: This Unjust Mirror en Oog in oog met oorlog. Maak je dag compleet met een film in Slieker Film.