kerst

in het fries museum
kerst

kerst in het fries museum

dagje uit in de kerstvakantie

Voor een geslaagd dagje uit in de kerstvakantie en een écht kerstgevoel ga je naar het Fries Museum!

Met een metershoge kerstboom in de museumhal, creatieve knutselactiviteiten en uiteenlopende tentoonstellingen is er van alles te doen voor jong en oud.

Het museum is op eerste kerstdag gesloten, maar op tweede kerstdag geopend.

bouw je eigen droomwereld in de kerstvakantie

Creëer jouw eigen mini-wereldje in de kerstvakantie! Laat je inspireren door de prachtige kamers en scenes in de tentoonstelling Christoffel & Kate Bisschop en ga zelf aan de slag met je eigen kunstwerk. Klik hier voor meer informatie over deze activiteit.

Van 26 december 2023 t/m 5 januari 2024, van 13.00 tot 16.00 uur.

Reacties van bezoekers op de tentoonstelling Christoffel & Kate Bisschop - door jullie beoordeeld met gemiddeld een 9 en daarmee onze beste tentoonstelling ooit! De kerstvakantie is hét ideale moment om deze tentoonstelling te bezoeken.

Reacties van bezoekers

haal een uniek kerstcadeau bij onze museumwinkel

Op zoek naar een leuk cadeautje voor de feestdagen? Laat je verrassen in de winkel in het Fries Museum. Onze museumwinkel ligt vol met unieke en leuke voorwerpen. Van boeken en spellen tot bijzondere woonaccessoires, voor elk wat wils.
Open 11.00 tot 17.00 uur

Foto door Aron Weidenaar
Foto door Ruben van Vliet

vriend worden

Vrienden maken het Fries Museum mogelijk. Geef dit jaar een kerstcadeau aan jezelf door Vriend te worden! Vriend ben je al voor slechts €5,- per maand, daarvoor krijg je meer inspiratie, meer evenementen en meer kunst. Meer weten over de vele extra’s? Kijk op www.friesmuseum.nl/Vrienden

museumcafé thús

Geniet van een heerlijke warme chocolademelk in ons Museumcafé Thús.

neem ook een kijkje in het princessehof

blijf op de hoogte

nu te zien en te doen in het museum