canon dagen

canon dagen

canondagen: mata-hari

rondleiding en stadswandeling

Lang, donker en niet bijzonder knap, maar buitengewoon aantrekkelijk. Een elektriserende persoonlijkheid en een uitstekende neus voor publiciteit. Het meisje dat in 1876 als Margaretha Zelle wordt geboren aan De Kelders in Leeuwarden, is op haar 29ste een regelrechte mediahype in Parijs. Ze betovert het societypubliek met haar exotische dansen, waarbij ze langzaam haar lichaam ontbloot. De kranten raken niet uitgeschreven over het mysterie Mata Hari.

Tijdens de canondagen neemt stads- en museumgids Henk Leutscher door het museum langs het bijzondere danskostuum van Mata-Hari. Daarna neemt hij bezoekers mee naar buiten voor een stadswandeling langs locaties die voor Mata-Hari belangrijk zijn geweest.

Datum: zaterdag 22 oktober
Tijd: 14:00 — 15:30
Prijs: €6,00
Locatie: Fries Museum
Aanmelden kan via de ticketpagina

Mata Hari in LaScala gedurende het seizoen 1911-1912

Wij willen graag dat iedereen die het wil, ongeacht je persoonlijke situatie, mee kan doen met onze activiteiten. Heb je bijvoorbeeld behoefte aan een gereduceerd tickettarief of ben je benieuwd of een activiteit ook aansluit bij je zorgbehoefte? Neem dan contact met ons op via activiteiten@friesmuseum.nl

Ben je doof of slechthorend? Wij schakelen graag een NGT-tolk voor je in.
Mail dan uiterlijk twee weken voor de start van het programma naar activiteiten@friesmuseum.nl