canondagen

duo college
canondagen

canondagen: mata-hari

duo college: het mystery mata-hari en haar rol bij de grote oorlog

Margaretha Geertruida Zelle uit Leeuwarden stierf voor het Franse vuurpeloton op 15 oktober 1917, slechts 41 jaar. Haar artiestennaam Mata-Hari werd wereldwijd het synoniem voor de vervaarlijke vrouw, omgeven door mythes.

Tijdens de canondagen in het Fries Museum vertellen Angela Dekker en Jessica Voeten over de opkomst en ondergang van de fascinerende Friezin, die met haar exotische danskunst en haar onweerstaanbare persoonlijkheid roem vergaarde bij de Europese beau monde. In een duo-college werpen de auteurs nieuw licht op haar rol tijdens de Grote Oorlog.

Datum: zondag 23 oktober
Tijd: 13:00 - 14:30 uur
Prijs: €5,00
Locatie: Fries Museum
Aanmelden kan via de ticketpagina

Hun biografie Moed en overmoed. Leven en tijd van Mata-Hari werd in 2018 genomineerd voor zowel de Nederlandse biografieprijs als de Libris Geschiedenisprijs.

De Canondagen zijn onderdeel van de Maand van de Geschiedenis

Angela Dekker en Jessica Voeten

Wij willen graag dat iedereen die het wil, ongeacht je persoonlijke situatie, mee kan doen met onze activiteiten. Heb je bijvoorbeeld behoefte aan een gereduceerd tickettarief of ben je benieuwd of een activiteit ook aansluit bij je zorgbehoefte? Neem dan contact met ons op via activiteiten@friesmuseum.nl

Ben je doof of slechthorend? Wij schakelen graag een NGT-tolk voor je in.
Mail dan uiterlijk twee weken voor de start van het programma naar activiteiten@friesmuseum.nl