voorjaars-vakantie

gratis activiteiten
in het fries museum
voorjaars-vakantie

voorjaarsvakantie in het fries museum met gratis activiteiten

Beleef het perfecte dagje uit in de voorjaarsvakantie met het Fries Museum. Van dinsdag 28 februari tot en met vrijdag 3 maart is er van alles te doen voor de hele familie. Kinderen ontdekken de middeleeuwen-tentoonstelling Vrijheid, Vetes, Vagevuur aan de hand van een spannende speurtocht, met een schatkaart. In de hal van het museum kan de hele familie elke dag van 13.00 tot 16.00 uur aan de slag met het maken van een fantasievogel, geïnspireerd op de kunstenaar Petrit Halilaj. De activiteiten zijn, net als de museumentree, volledig gratis voor kinderen t/m 17 jaar. Kijk voor meer informatie op friesmuseum.nl/kinderen.

Foto: Ruben van Vliet

museumkids
In de rol van museuminspecteur is een bezoek aan het Fries Museum voor kinderen t/m 12 jaar extra leuk! Kinderen maken notities tijdens hun bezoek en laten een inspectie achter op museumkids.nl. Met een ingevulde museuminspectie maken ze kans op het winnen een verrassingspakket.

ontdek feest!
Nog meer plezier voor de hele familie in Keramiekmuseum Princessehof. Ontdek de grote Feest!-tentoonstelling en ga aan de slag met het maken van carnavalsmaskers. Kinderen hebben altijd gratis toegang en voor volwassenen kost een combikaart voor het Fries Museum en het Princessehof slechts 20 euro (t.w.v. 30 euro). Kijk voor meer informatie op princessehof.nl.