studenten-avond

studenten-avond

feestelijk avondprogramma voor studenten in het fries museum

Een museumbezoek is voor studenten nóg leuker op vrijdagavond 3 maart. Speciaal voor jongeren tussen de 16 en 30 jaar organiseren leeftijdsgenoten een bomvol avondprogramma in het Fries Museum. Ontdek alles over duurzaamheid en de toekomst van het Friese landschap in Fertile Grounds. Ga op ontdekkingsreis door de tentoonstelling Petrit Halilaj met een theatrale rondleiding gemaakt door studenten. Ga de strijd aan met andere groepen en vecht vetes uit in Vrijheid, Vetes, Vagevuur. Of laat je verrassen door de meest bijzondere films met het filmcarrousel van Slieker Film. Een kaartje kost slechts 5 euro, dit is inclusief een welkomstdrankje. Reserveer online of kijk voor meer informatie op friesmuseum.nl/studentenavond.

foto door David Vroom

In groepen ontdekken studenten het museum aan de hand van een divers en interactief programma, gemaakt door leeftijdsgenoten. De avond staat volledig in het teken van 'laat kunst tot leven komen'. Deelnemers die met vrienden komen worden, wanneer ze dat willen, samen ingedeeld in een groep. Voor wie alleen komt is dit dé perfecte gelegenheid om nieuwe mensen te ontmoeten!

programma
19:00 Aanvang, start met een welkomstdrankje
19:30 Start rondleidingen en activiteiten, in 3 rondes
23:00 Afsluitende borrel (op eigen kosten)

De studentenavond wordt georganiseerd door Corrie Bansema, student Docent Theater NHL Stenden, in samenwerking met jongerenplatform Claim Your Future.

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de VriendenLoterij, de Ir. Abe Bonnema Stichting en de Vrienden van het Fries Museum