studenten friesland college

erfgoed en cultuur
story valley en rebelah
studenten friesland college

studenten friesland college ontdekken elkaars erfgoed, cultuur en verhalen in het fries museum

Op maandag 7 februari gaan studenten van Friesland College op ontdekkingsreis in het Fries Museum. In het kader van Connecting Stories – Connecting People (CS-CP) gaan de studenten aan de slag met storytelling en erfgoed. CS-CP is een samenwerking tussen twee Europese projecten: STORY VALLEY en Rebelah. In het programma kunnen studenten hun taalvaardigheden versterken in een natuurlijke, niet-formele en leuke manier van leren. Het project richt zich op studenten met een migrantenachtergrond en hun verhalen om de interculturele dialoog en wederzijds begrip te stimuleren.

Het project brengt studenten met verschillende achtergronden bij elkaar en laat hen op een boeiende manier leren over elkaars erfgoed en elkaars verhalen. De verhalen vormen de basis van het kunstwerk dat ze gaan maken. Zie kiezen daarbij zelf de discipline, denk aan dans, een kunstwerk of multimedia.

Op maandag 7 februari ontdekken de studenten de rijke geschiedenis van erfgoed in het Fries Museum. De studenten krijgen eerst een toelichting per voorwerp, bijvoorbeeld het verhaal van het zwaard van Grutte Pier. Geïnspireerd door de biografieën van deze objecten wordt de groep uitgedaagd om naar hun eigen levensverhaal te kijken. Daarna maken ze hun eigen kunstwerk. Dit gebeurt onder leiding van Arjen Barel van Storytelling Centre Amsterdam.

Meer info: https://www.storyvalleyacademy.com/

Studenten van Friesland College op ontdekkingsreis in het Fries Museum

Partners CS-CP: Friesland College, Learning Hub Friesland, New Noardic Wave, Fries Museum, Rijksuniversiteit Groningen, Storytelling Centre Amsterdam