geurrondleiding

ferhaal fan fryslân
geurrondleiding

ruik de kleedkamer van sc cambuur in het fries museum

Rondneuzen door het museum was nog nooit zo letterlijk. Op zaterdag 5 november en 10 december organiseert het Fries Museum geurrondleidingen door de tentoonstelling Ferhaal fan Fryslân. Aan de hand van geuren wanen de bezoekers zich het ene moment in een Middellandse Zee-tafereel van Alma-Tadema, en het andere moment in de kleedkamer van SC Cambuur. De rondleidingen, in samenwerking met Frank Bloem van The Snifferoo, kosten zes euro en zijn te boeken via friesmuseum.nl/tickets.

Heb jij een neusje voor geschiedenis? Snuif je graag cultuur? Ervaar het museum dan eens op een andere manier. In deze exclusieve geurwandeling door de tentoonstelling Ferhaal fan Fryslân waan je jezelf volledig in de werken uit de tentoonstelling aan de hand van geuren. Met deze geurrondleiding, ontwikkeld door Frank Bloem van The Snifferoo, prikkel je in een uur tijd al je zintuigen.

geurrondleiding door a la campagne, foto door bart lindenhovius.

over frank bloem en the snifferoo
Frank Bloem is beeldend kunstenaar en heeft zich sinds 2014 gericht op geur als medium voor kunst en ontwerp. In 2016 richtte hij The Snifferoo op. The Snifferoo produceert parfums en andere geurende objecten. Regelmatig is Frank te zien in de media, voor de klas of op het toneel. Lees meer over Frank Bloem en The Snifferoo op thesnifferoo.com.

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Gemeente Leeuwarden, de VriendenLoterij, de Ir. Abe Bonnema Stichting en de Vrienden van het Fries Museum