kinderen exposeren foto’s

in het fries museum
kinderen exposeren foto’s

kinderen exposeren foto’s in fries museum

Ontdek de wereld door de ogen van een kind. In FotoPodium tonen 32 kinderen hun meest bijzondere, geestige en verbazingwekkende foto’s. Onder begeleiding van professionele fotografen gingen de kinderen op zoek naar die ene foto die ons verwondert; staand, liggend, springend, zittend en kruipend. Het eindresultaat is van 15 juni t/m 10 juli gratis te zien in een presentatie in de hal van het Fries Museum.

FotoPodium, een KunstmenuPLUS-programma van Kunstkade, gelooft in de unieke blik van ieder kind en geeft deze een passend podium. De afgelopen maanden werden leerlingen uit groepen 5 t/m 7 van IKC De Wielen, GBS De Princenhof, IKC Aventurijn en OBS De Finne ondergedompeld in de wereld van fotografie.
Ze kregen les van professionele fotografen Vincent Schiphorst, Yvonne Feijten en Willy Sybesma en een masterclass van Noorderlicht. De kinderen leerden goed en bewust kijken en zien, keuzes maken, onderzoeken, experimenteren, samenwerken en meer. FotoPodium daagt de kinderen uit om over fotografie te discussiëren, te filosoferen en beelden te bevragen.

Klik hier voor meer informatie over het project en foto's.

FotoPodium is een KunstmenuPLUS-programma van Kunstkade en wordt mede mogelijk gemaakt door Fries Museum, Noorderlicht en BeeldLetters.

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Gemeente Leeuwarden, de VriendenLoterij en de Ir. Abe Bonnema Stichting.