workshops

wegens succes verlengd
workshops

workshops portrettekenen

in fries museum wegens succes verlengd

De workshops portrettekenen in het Fries Museum zijn wegens groot succes verlengd. Omringd door de portretten van de tentoonstelling Icons, gaan deelnemers aan de slag met de kunst van het portret. Tijdens de workshops leren ze onder andere te werken met potlood en houtskool en een realistische weergave van haar en huid te maken. Alle lessen starten met een korte introductie en rondleiding door de tentoonstelling Icons: topstukken uit de National Portrait Gallery. De workshops zijn voor zowel beginnende als meer gevorderde tekenaars te volgen in een complete reeks, maar ook als individuele workshop. Reserveren kan via friesmuseum.nl/portrettekenen

Een workshop onder leiding van Chretien Goos en Annelies Middel kost €40 per les inclusief museumentree, koffie en thee. De tweede serie workshops portrettekenen is te volgen op donderdagavond 18 en 25 november en 2, 9, 16 en 23 december om 18:30-21:00 uur.

Portrettekenen 1

over de docenten
Chretien Goos studeerde autonome schilderkunst en is docent beeldende vakken bij Academie Minerva in Groningen. Hij is als kunstdocent en schilder klassiek figuratief georiënteerd. In 2006 richtte hij met collega Annelies Middel de NoorderAteliers op, een school voor schilderkunst, waar ook korte opleidingen te volgens zijn zoals de tweejarige Portretschool. Annelies Middel is beeldend kunstenaar en docent in het kunstonderwijs. Ze heeft zich de laatste 12 jaar verdiept in de menselijke anatomie en gaf lessen bij Academie Minerva en aan de Klassieke Academie in Groningen.

Portrettekenen 2