gerrit benner prijs 2021

keunstwurk
gerrit benner prijs 2021

meld je nu aan

Ken je een beeldend kunstenaar die in 2019/2020 een toonaangevende groei doorgemaakt heeft? En die een plekje in het Fries Museum verdient? Geef die uiterlijk 25 juli op voor de GERRIT BENNER prijs voor Beeldende Kunst 2021, via de website van Keunstwurk.

De winnaar krijgt een expositie in het Fries Museum, een video over de doorgemaakte ontwikkeling en een mooi bedrag uitgereikt.

gerrit benner prijs
De GERRIT BENNER Prijs is de beeldende kunstprijs van Fryslân. De prijs is in 2003 door de Provinciale Staten van Fryslân in het leven geroepen om het beeldende kunstklimaat een impuls te geven. De eerste prijsuitreiking was in 2005. Met de prijs wil de provincie Fryslân de aandacht voor de beeldende kunst onder het publiek vergroten. De organisatie van de prijs is in handen van Keunstwurk.