zakelijke vriendentour

fries museum on tour
zakelijke vriendentour

fries museum on tour langs vrienden

zakelijke vriendentour van het fries museum

De zakelijke vriendentour van het Fries Museum kreeg gisteren een vliegende start! Relatiemanager Liesbeth van Keimpema overhandigde een kerstcadeau aan kolonel-vlieger Henk Doorten, basiscommandant van Vliegbasis Leeuwarden. Voor de F-35 beklonken de twee organisaties hun jarenlange vriendschap. De Leeuwarder vliegbasis is lid van de Zakelijke Vriendenclub van het museum. "Als vliegbasis waken we van hoog boven in het Friese luchtruim over de samenleving en alle aspecten die daar bij horen. Daar hoort ook het behoud van (Friese) kunst en cultuur bij. Dat doen we samen met het Fries Museum, als vrienden. Zoals het hoort. Wij staan naast voor Vriend en Vijand ook voor kunst en cultuur paraat!" aldus kolonel Doorten.

vliegende start

Al sinds 2013 kent het Fries Museum een actieve vriendenclub, zowel zakelijk als particulieren. Als dank voor hun steun organiseert het museum met regelmaat Vriendenevenementen, diners en netwerkbijeenkomsten. “Door de coronamaatregelen hebben we onze Vrienden lange tijd niet kunnen ontvangen. Juist daarom komen we voor de kerst naar ze toe, in de buitenlucht op anderhalve meter, met een relatiegeschenk” aldus Liesbeth van Keimpema.

onderwijsprogramma’s en tentoonstellingen
De komende tijd gaat het museum langs de diverse Vrienden, in Friesland en daarbuiten, ook met hulp van Vriend Jetze Botma. Vrienden als deze maken het mogelijk voor het Fries Museum om tentoonstellingen als Escher op reis en Alma-Tadema: Klassieke verleiding te organiseren, maar ook bijvoorbeeld om onderwijsprogramma’s te ontwikkelen en erfgoed te restaureren. Naast de prikkelende evenementen profiteren Zakelijke Vrienden tevens van korting op zaalhuur van de vele vergaderruimtes in het museum.
Zelf Vriend worden? Kijk op www.friesmuseum.nl/zakelijkvriend