esmee (15)

te zien in fries museum
esmee (15)

esmee (15) wint kunstbende friesland

en is te zien in fries museum

Kijk recht in de ogen van een leeuw, chimpansee, panda en een tijger met de indringende houtskooltekeningen van Esmee de Boer (2006). In stilte vragen deze vier bedreigde diersoorten de kijker om hulp. Esmee de Boer behaalde de eerste plek in de voorronde van de Kunstbende Friesland en mocht met haar houtskooltekeningen naar de finale in Amsterdam.

Vier van haar werken zijn vanaf nu te bewonderen in de hal van het Fries Museum tot en met 6 december.

esmee

waarschuwing
Met deze vier houtskooltekeningen luidt Esmee de Boer de noodklok. Als we nu niets doen, zijn deze diersoorten er straks niet meer. Ze benadrukt haar boodschap door de tekeningen in zwart en wit uit te voeren. Daarnaast voorziet ze de werken van een zwarte lijst: een rouwrand als waarschuwing.

meedoen
De volgende voorronde van de Kunstbende vindt plaats in de Schouwburg De Lawei in Drachten op zondag 3 april 2022. Als jongere van 13 t/m 18 jaar kun je meedoen aan onder andere de categorie Expo. Kijk op Kunstbende - Wedstrijd voor meer informatie.

Ontdek de werken van Esmee de Boer in het Fries Museum t/m 6 december 2021.