borduurpakket voorjaarsvakantie

inclusief instructievideo
borduurpakket voorjaarsvakantie

voorjaarsvakantie

Hoewel het Fries Museum nog tot zeker 3 maart gesloten is, hoef je je niet te vervelen in de voorjaarsvakantie. Speciaal bij de nieuwe tentoonstelling Haute Bordure ontwikkelde ontwerper Floor Nijdeken een borduurpakket om thuis aan de slag te gaan, inclusief begeleidende video’s. Het gratis aan te vragen borduurpakket is leuk voor de hele familie. Stuur een mailtje naar info@friesmuseum.nl met je naam, adres en uit hoeveel personen je huishouden bestaat. Er zijn een beperkt aantal pakketten beschikbaar, dus op=op.

Wil je in de voorjaarsvakantie helemaal bijkomen van alle online bezigheden? Misschien is borduren dan iets voor jou en je gezin! Borduren is rustgevend, veelzijdig maar vooral leuk om te doen voor alle leeftijden. Bestel het gratis borduurpakket en maak je eigen motief of vrije steek. In het pakket wordt alles meegeleverd wat nodig is om je eigen Haute Bordure te maken. Ontwerper en borduurkunstenaar Floor Nijdeken legt in een simpele instructievideo uit hoe te borduren, zodat je vanuit je eigen huiskamer zelf aan de slag kunt.

meedoen
Stuur een mailtje met je naam, adres en uit hoeveel personen je huishouden bestaat naar: info@friesmuseum.nl. Maar wacht niet te lang met bestellen, er zijn maar een beperkt aantal pakketten beschikbaar. Heb je een pakket weten te bemachtigen? Deel je resultaten op Instagram en tag het Fries Museum.

vier eeuwen handgemaakt borduurwerk
Vanaf 3 maart ontdek je in de nieuwe tentoonstelling van het Fries Museum dat borduren van alle tijden is en voor iedereen; jong en oud, man en vrouw! Bijna 150 kledingstukken en accessoires bewijzen dat borduurwerk meer is dan decoratie; het laat zien wie je bent. In Haute Bordure vergaap je je aan vier eeuwen handgemaakt borduurwerk in de Nederlandse mode. Van een spectaculair catsuit van Jan Taminiau – van top tot teen met pailletten bestikt – tot met gouddraad versierde schoenen uit 1620, en van ritselende roaring twenties jurkjes tot 18de eeuwse mannenvesten met minutieus geborduurde details. Een lust voor het oog van de modeliefhebber en een feest der herkenning voor textielfans.

een podcast, borduurinstallatie en masterclasses
Rondom de tentoonstelling is een uitgebreid activiteitenprogramma ontwikkeld. Als het museum weer geopend is kan iedereen, van beginner tot expert, aanschuiven bij Floor Nijdekens interactieve borduurinstallatie in de hal van het museum. Draag een steekje bij aan het gezamenlijke borduurwerk. Helemaal de smaak te pakken gekregen? Volg dan een van de masterclasses van Crafts Council Nederland, geschikt voor liefhebbers van textiel, mode en ambacht met enige borduurervaring. Meer geïnteresseerd in verhalen achter borduren? Beluister dan vanaf 13 februari de podcast voortborduren of koop de publicatie in onze webshop.