museum tot en met 1 juni dicht

24 juni 2020

Het Fries Museum treft opnieuw maatregelen in het kader van de ontwikkelingen rond het coronavirus. Het museum volgt het landelijke advies en vervolgt de sluiting tot en met 1 juni. Gedurende de sluiting organiseert het museum diverse activiteiten online.

thuis aan de slag
Om bezoekers tegemoet te komen, worden op social media virtuele rondleidingen gegeven en lezingen door conservatoren. Tevens biedt het museum online allerlei leuke opdrachten, puzzels en verhalen. Luister bijvoorbeeld naar spannende vikingavonturen, lees de verhalen van Mata Hari of ontdek kunst in de openbare ruimte. Ook voor kinderen is er genoeg te doen, zoals een woordzoeker, een kleurplaat of een thuisopdracht van de tentoonstelling Other.Worldly. Via social media toont het museum bijzondere voorwerpen uit de collectie. Bekijk het hele programma op friesmuseum.nl/thuis-doen.

onderwijs
Op dit moment wordt ook gewerkt aan het vertalen van de onderwijsprogramma’s voor het primair en voortgezet onderwijs naar een online variant. Binnenkort zijn die programma’s te vinden op de website van het museum.

oog in oog met oorlog
De tentoonstelling Oog in oog met oorlog, die op 11 april zou openen, wordt vooralsnog verplaatst naar 6 juni. Ter ere van 75 jaar vrijheid toont het Fries Verzetsmuseum in samenwerking met Tresoar, het Fries Film Archief en Historisch Centrum Leeuwarden films en foto's van de Tweede Wereldoorlog en de bevrijding in Fryslân.