bankgiro loterij steunt fries museum

29 juni 2020

Het Fries Museum ontving woensdag 5 februari tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij een cheque van 350.253 euro. Op het Goed Geld Gala maakte de loterij bekend dat zij dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij een recordopbrengst van 84,3 miljoen euro kan verdelen onder 77 culturele organisaties. Het Fries Museum is daar een van.

1

Het Fries Museum ontvangt een jaarlijkse bijdrage van 200.000 euro omdat zij een vaste culturele partner is van de BankGiro Loterij. Het resterende bedrag hebben deelnemers het afgelopen jaar via de BankGiro Loterij bij elkaar gespeeld. Met de helft van de opbrengst van ieder elk door hen gekochte lot kozen zij er specifiek voor het Fries Museum te steunen.

recordbedrag naar culturele sector
Dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij gaat er dit jaar een recordbedrag van 84,3 miljoen euro naar cultuur in Nederland. Het bedrag wordt onder 77 culturele organisaties in heel Nederland verdeeld. De BankGiro Loterij werft fondsen om cultuur en cultureel erfgoed te behouden en toegankelijk te maken voor iedereen.