museum plus bus

De Museum Plus Bus reed vandaag voor het eerst naar het Fries Museum. Passagiers van de bus bestaan uit groepen ouderen die niet meer in staat zijn zelfstandig musea te bezoeken. Dankzij de nieuwe samenwerking kunnen ouderen uit het noorden nu toch kennismaken met het museum in Leeuwarden. Zij krijgen de dag kosteloos aangeboden dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij.

Voorzitter van de Stichting Museum Plus Bus Hendrikje Crebolder is verheugd met de samenwerking: ‘Met het Fries Museum bereiken we meer ouderen in de noordelijke provinciën. Het Fries Museum is een prachtig museum over de Friese geschiedenis en heeft veel herkenbaar erfgoed dat onze ouderen nog kennen van vroeger.’ Ook Fries Museum directeur Kris Callens is blij met het initiatief: ‘We zijn trots dat we door onze nationale uitstraling  het bereik van de groeiende groep ouderen kunnen vergroten.’ De plaatsen voor dit jaar zijn inmiddels uitverkocht. De inschrijving voor 2020 start op dinsdag 1 oktober 2019 om 9.00 uur via de website van de Museum Plus Bus. Aanmelden kan voor groepen van minimaal 30 en maximaal 45 personen inclusief begeleiding.

Bezoekers in Verzameld werk en Éric Van Hove

museum plus bus
Stichting Museum Plus Bus is een samenwerkingsproject van Nederlandse musea en rijdt sinds 2008 speciaal voor groepen ouderen die niet meer in staat zijn zelfstandig een museum te bezoeken vanwege hun lichamelijke conditie, geïsoleerde leefomgeving en/of financiële situatie. Middels een geheel verzorgd dagarrangement bezorgt de Museum Plus Bus senioren een onvergetelijke culturele dag uit. De steun van de BankGiro Loterij en haar deelnemers maakt het mogelijk om dit arrangement kosteloos aan te bieden.