korting voor psy-fi bezoekers

Welkom Psy-fi! Op vertoon van je polsbandje voor het festival krijg je deze editie een leuke korting van ons! Je bezoekt het Fries Museum én het Princessehof voor slechts €10,-. Geldig van dinsdag 27 augustus tot en met dinsdag 3 september.

éric van hove: fenduq
Glanzend hout, blinkend koper, geslepen parelmoer. Materialen van over de hele wereld komen samen in de ambachtelijk gereproduceerde motorblokken van Éric Van Hove (Algerije, 1975). Van de kleinste schroefjes tot de cilinderkop: elk onderdeel wordt met de hand nagemaakt door internationale ambachtslieden, onder leiding van Van Hove. De grote overzichtstentoonstelling Éric Van Hove: Fenduq laat zien wat mensenhanden kunnen maken. Tegelijk zet het werk van de kunstenaar aan tot nadenken over globale vraagstukken.

stadspaleis vol keramiek
Midden in de historische binnenstad van Leeuwarden staat het 18de-eeuwse stadspaleis van Maria Louise van Hessen-Kassel, prinses van Oranje Nassau, voorouder van Koning Willem-Alexander. In 1898 werd in hetzelfde pand bovendien de wereldberoemde kunstenaar M.C. Escher geboren. De mooiste keramiek is verzameld in het Princessehof. Van keizerlijk porselein uit China en prachtige art-nouveaukeramiek tot het iconische Delfts Blauw en werk van kunstenaars als Picasso. Op de tweede verdieping vind je verschillende designtentoonstellingen.