gratis toegang voor saskia’s

02 juli 2020

Nog op zoek naar een originele Valentijnsdate? Donderdagavond 14 februari is het Fries Museum extra geopend tussen 19.00 en 21.30 uur. Bezoek de romantische tentoonstelling Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw en doe mee aan een van de bijzondere activiteiten. Bovendien betalen bezoekers slechts 10 euro entree per koppel. Voor iedereen die Saskia heet is het extra leuk: Alle Saskia’s mogen deze avond gratis naar binnen!

In 1634 trouwde de wereldberoemde schilder Rembrandt van Rijn met de liefde van zijn leven: Saskia Uylenburgh. Op donderdagavond 14 februari worden haar naamgenoten in het Fries Museum in het zonnetje gezet. Op vertoon van een ID-kaart of rijbewijs krijgen alle Saskia’s gratis toegang tot het museum tussen 19.00 en 21.30 uur. Niet alleen Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw is te bezoeken, het hele museum is die avond open. Tijdens de avondopenstelling zijn er bijzondere activiteiten, bezoekers worden in de stijl van de avond gefotografeerd in de photobooth of gaan aan de slag met etsen in een creatieve workshop. Ook zijn er flitsrondleidingen door Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw en krijgen de eerste gasten een verrassing. Bovendien is museumcafé Thùs deze avond geopend voor hapjes en drankjes.

tentoonstelling
Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw is de prelude van het Rembrandtjaar 2019. De tentoonstelling in Leeuwarden is nog te zien tot en met 17 maart 2019. Rembrandt en Saskia nemen je mee op een romantische reis naar de 17de eeuw. Met meer dan 250 voorwerpen en maar liefst 23 werken van de Hollandse meester duik je in het liefdesleven van de Gouden Eeuw. Van prille verliefdheid en sprookjesachtige bruiloften tot de donkere kanten van het huwelijk zoals kindersterfte en overspel. Schrijver en columnist Aaf Brandt Corstius neemt de bezoeker in de audiotour mee naar de opzienbarende liefdeslevens achter de portretten in de tentoonstelling. Ontdek ontroerende levensverhalen vol verovering, hartstocht, verlies en verdriet. Reserveren is aan te raden via de website van het museum.