cultureel hitteplan

Te warm om te werken? Niet uit te houden in je huis? Ontdek de koelste plek in Leeuwarden: het Fries Museum. Maak op donderdag 25 en vrijdag 26 juli gebruik van ons unieke eenmalige hitteplan-arrangement! Voor slechts €25,- krijg je een huisgemaakte smoothie en de lekkerste oranjekoek van de stad bij Café Thùs, een kaartje voor een film naar keuze bij Slieker Film én museumentree! Kom naar de balie van het museum en vraag naar het hitteplan.

Waar het buiten een bloedhete 36 graden is, is het in het Fries Museum een verfrissende 19 graden. Dus neem je vest mee en geniet van kunst in de koelte! We maken het je extra makkelijk met een compleet verzorgd dagje uit: het hitteplan arrangement. Samen met Slieker Film, waar de mooiste films draaien en de zalen prettig koel zijn en Café Thùs biedt het Fries Museum tijdens deze hittegolf een extra voordelig dagje uit.

Museumentree is donderdag 25 en vrijdag 26 juli slechts €12,50. In het museumcafé Thùs geniet je beide dagen van een verfrissende smoothie én de lekkerste oranjekoek voor een actieprijs van €4,75. Daarna leun je achterover en ontspan je tijdens een film naar keuze voor het kortingstarief van € 7,75. Zo heb je voor €25,- een compleet verzorgd hitteplan voor de hele familie. Alleen geldig op donderdag 25 en vrijdag 26 juli. Je rekent apart af en je krijgt de korting op vertoon van je museumkaartje van die dag en het noemen van het ‘hitteplan’. Museumkaart? Nóg voordeliger. Je krijgt de korting bij Slieker Film en Café Thus gewoon op vertoon van je entreekaartje.

motors en maanlandingen
Bekijk nu in het museum de vooruitgang van de Fryske Motor in Éric Van Hove: Fenduq. Ontdek op de valreep nog de grootschalige collageschilderijen van Neo Matloga in Neo to love. In Slieker Film bekijk je de spectaculaire documentaire Apollo 11. De herbeleving van de gedenkwaardige dagen en uren in juli 1969 vanuit het zicht van de astronauten, het team in Mission Control en de miljoenen toeschouwers op de grond. Of ga voor de muzikale romcom Yesterday, waarin je singer-songwriter Jack volgt. Wat als The Beatles nooit hadden bestaan en jij de enige persoon bent die hun nummers kent? Vrijdagavond draait Le Jeune Ahmed voor het laatst, over de 13-jarige Ahmed die worstelt met idealen en verleidingen.

oranjekoek op het terras
Geniet na op het terras van Café Thùs van een verfrissende smoothie en een stuk Friese oranjekoek. Daarna nog honger? Het museumcafé heeft een heerlijk uitzicht vanuit het schaduwrijke terras op het Wilhelminaplein, een lekkere borrelkaart en Friese speciaalbieren.

kinderen
Kinderen kunnen bij de balie van het museum gratis een spannende speurtocht meenemen, ze ontdekken het museum spelenderwijs met leuke doe- en denkopdrachten. Kinderen t/m 18 jaar hebben altijd gratis toegang tot het museum. Ook in Slieker Film draaien regelmatig leuke kinder- en familiefilms.