alma tadema's dream

fryslan dok maakt documentaire over het leven van alma-tadema

30 juni 2020

Fryslan Dok maakte de documentaire Alma Tadema’s dream, naar aanleiding van de tentoonstelling Alma-Tadema, klassieke verleiding. Ze interviewden onder anderen gastcurator Peter Trippi en conservator Marlies Stoter in Londen en Dronryp.

Peter Trippi laat in Londen zien hoe Alma Tadema woonde en werkte. Hij vertelt: ‘Tadema knew: there is no place like London when it comes to making money’. Marlies Stoter neemt Trippi mee naar het geboortehuis van de schilder in Dronryp. Beiden zijn het eens: Tadema's kunst is een tijdje uit de mode geweest, maar is nu volledig terecht terug in de kanon van de kunstgeschiedenis.

De documentaire wordt zondag 16 oktober vanaf 17.00 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie uitgezonden en is ook te zien op zaterdag 15 oktober om 15.30 uur en zondag 16 oktober om 13.05 uur op NPO 2.