eropuit

buiten
eropuit

drie kijktips!

kunst in de openbare ruimte

Of je nou in hartje centrum loopt of door het park, er zijn vaak tientallen mooie, grappige of verrassende kunstwerken te zien die je misschien nog niet waren opgevallen.

We geven drie tips om jouw stad of dorp door een nieuwe bril te bekijken.

onopvallende details

Beelden zijn echt niet de enige openbare kunstwerken. Let ook op onopvallende details, bijvoorbeeld versierde putdeksels, ingemetselde straatstenen en kunstzinnige hekken.

al het goede...

De meeste mensen kijken vooral naar de begane grond van een gebouw, daar zitten de winkeletalages. Maar veel mooie kunstwerken, zoals geglazuurde tegels, beelden en glas-in-loodramen zitten juist vaak op de hogere verdiepingen

eigen invalshoek

Probeer een kunstwerk eens vanuit je eigen invalshoek te bekijken: welke verhalen kun je verzinnen wanneer je naar een beeld kijkt? Welke associaties komen er naar boven? Zou de kunstenaar dat zo bedacht hebben, of juist niet?