veelgestelde vragen

kan ik aan de kassa van het museum ook een ticket kopen?

Om verzekerd te zijn van entree kun je het beste online een kaartje kopen. Zodra een datum is uitverkocht zijn er ook aan de kassa helaas geen tickets meer verkrijgbaar. Kaartjes kopen bij de kassa kan ook, maar we kunnen dan niet garanderen dat er nog kaarten zijn.

hoe bestel ik tickets?

1. Kies een datum
2. Kies een aankomsttijd
3. Kies een ticketsoort 
4. Vul je gegevens in en kies een betaalmethode
5. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar je emailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor je de tickets per email ontvangt. Mocht je na enige tijd nog niks hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in je spamfilter terechtgekomen zijn
5. Print je ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum. Het is ook mogelijk om de barcode van je e-ticket via je smartphone te laten scannen.
6. Neem je eventuele kortingspas altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer je je ticket laat scannen.
7. Ontvang je je ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar:info@friesmuseum.nl

kan ik telefonisch tickets bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen.

wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

Lukt het je niet online je ticket(s) te bestellen, probeer het dan op een later moment nog eens, eventueel vanaf een ander apparaat. Het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen. Je kunt wel tickets kopen bij de kassa in het museum, maar we kunnen dan niet garanderen dat er nog genoeg kaarten zijn.

kan ik mijn tickets na aankoop restitueren of omruilen?

Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild. 

openingstijden

Het museum is geopend op dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur. 

Gesloten: nieuwjaarsdag, eerste kerstdag, Koningsdag
Ook geopend: tweede paas- en pinksterdag en tweede kerstdag

is het museum geopend tijdens feestdagen?

Het museum is open op Tweede Paas- en Pinksterdag en Tweede Kerstdag. We zijn gesloten op Nieuwjaarsdag, Eerste Kerstdag en Koningsdag.

mag ik foto's maken in de tentoonstelling?

Het is niet toegestaan om foto's te maken in Mata Hari: de mythe en het meisje. Wilt u foto's voor een publicatie of blog? Mail dan met communicatie@friesmuseum.nl.

waarom betaal ik 3 euro toeslag voor mata hari, de mythe en het meisje?

Deze toeslag wordt gevraagd om deze tentoonstelling mogelijk te kunnen maken. In Nederland is dit gebruikelijk bij dergelijke kostbare tentoonstellingen. De Nederlandse Museumvereniging keurt dit beleid goed.

ik kom voor de vaste collectie, niet voor mata hari

Dit kan gewoon. We verkopen geen aparte kaarten hiervoor, dus de tijdssloten en entreeprijzen blijven hetzelfde. Een entreekaartje is geldig voor het hele museum. 

kan ik tickets online bestellen voor een groep?

Ja, je kunt online tickets bestellen voor een groep vanaf 10 personen. Let op, bij drukte kan er een rij voor de tentoonstelling ontstaan. De groep kan dan in delen naar binnen worden gelaten. Voor groepen bieden we ook arrangementen aan. Neem voor de mogelijkheden contact op met Joukje Brouwer of Tineke Burmania, (058) 255 55 00. Je kunt ook mailen naar info@friesmuseum.nl

kan ik met mijn leerlingen of studenten de tentoonstelling bezoeken?

Voor boekingen van schoolbezoeken bel je met Tineke Burmania, 058-2555500. E-mailen mag natuurlijk ook: onderwijs@friesmuseum.nl.

is mijn ticket geldig voor het gehele museum?

Ja, je ticket geeft op de door jou geselecteerde datum en tijd toegang tot het gehele Fries Museum en Fries Verzetsmuseum.

hoe laat moet ik aanwezig zijn?

Je mag tot een uur na de gekozen aankomsttijd het museum in. Je mag na binnenkomst zo lang blijven als je wilt.

wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

- Wij gebruiken je e-mailadres om je ticket(s) toe te sturen.
- Als je je hebt aangemeld voor die nieuwsbrief, word je hiervoor ingeschreven. Je kunt je op elk gewenst moment weer afmelden. 
- Je ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op je bezoek. Denk hierbij aan informatie in geval van calamiteiten of bijvoorbeeld gewijzigd parkeeradvies.
- Na je bezoek ontvang je eenmalig een (anoniem en vrijblijvend) bezoekersonderzoek per e-mail.