jubileum
16 en 17 september 2023

10 jaar fries museum

terugblik op feestweekend en jubilieum

Op 13 september 2013 opende Koningin Máxima het nieuwe gebouw in het hart van Leeuwarden! Hiermee werd het Fries Museum het eerste compleet nieuw gebouwde Nederlandse museum van de 21ste eeuw. In het kader van dit 10-jarig jubileum vierden we feest op zaterdag 16 en zondag 17 september 2023! Het museum was dit weekend gratis geopend voor iedereen.

We blikken terug op al onze tentoonstellingen en hoogtepunten van de afgelopen jaren.

Bekijk hier alle foto's van het feestweekend 16 en 17 september in 2023. Alle foto's zijn gemaakt door Ruben van Vliet.

partners

We werden bij de campagne rond ons 10-jarig jubileum royaal gesteund door onze partners en zakelijke vrienden Haan Reclamewerk, Tuinen met gevoel en VermaatGroep.

Ook Zakelijk Vriend worden? Help ons de komende jaren mooie tentoonstellingen, activiteiten en onderwijsproducten neer te zetten. Klik hier.

nu te zien en te doen

toptentoonstellingen