coole

kidsnacht
coole

fries museum organiseert gratis kinderfeest tijdens coole kidsnacht

Het Fries Museum komt tot leven tijdens Coole Kidsnacht! Op de avond van vrijdag 20 oktober verandert het hele museum in een feestelijk festivalterrein. Met verschillende activiteiten wordt het museum een spannende belevenis voor de hele familie. Dans op het koninklijke bal van kunstenaars Kate en Christoffel Bisschop. Ontmoet de bijzondere figuren van het museum tijdens een spannende vossenjacht. En schilder een kunstwerk tijdens een speciale (verborgen) workshop. De Coole Kidsnacht is  geheel gratis voor kinderen. Reserveer alvast een ticket of kijk voor meer informatie op friesmuseum.nl/coolekidsnacht.

coole kidsnacht

Tijdens Coole Kidsnacht blijven verschillende musea in Fryslân na sluitingstijd open voor kinderen. Ook het Fries Museum doet mee. Van 17.00 tot 21.00u organiseert het museum een feestelijke avond voor families. De Coole Kidsnacht in het Fries Museum heeft geen leeftijdsgrens, maar is het leukst voor kinderen van 8 tot 12 jaar. De Coole Kidsnacht is een initiatief van Museumfederatie Fryslân, kijk voor meer informatie op museum.frl/coolekidsnacht.

vossenjacht

Tijdens Coole Kidsnacht komen verschillende figuren museum tot leven! Ontmoet ze allemaal met deze spannende vossenjacht. Bij binnenkomst ontvangen kinderen een kaartje met daarop een geheime route door het hele museum. Onderweg komen ze allerlei personages uit de tentoonstellingen tegen. Ga op jacht naar de figuren én voer geheime opdrachten uit. Na afloop van de vossenjacht krijgen kinderen een smakelijke traktatie!

kunstenaarsbal

Kinderen die van dansen houden kunnen terecht bij het kunstenaarsbal van Kate en Christoffel Bisschop. In de hal van het museum geven de twee kunstenaars een heel sjiek feestje. Dus trek de dansschoenen aan en dans tot in de late uurtjes op de leukste muziek.

word museuminspecteur en krijg een tatoeage!

Een bezoek aan het Fries Museum wordt nog spannender in de rol van museuminspecteur. Als museuminspecteur mogen kinderen het museum inspecteren en beoordelen. Tijdens Coole Kidsnacht krijgen kinderen een mooie tatoeage als aandenken. Museuminspecteurs maken ook kans om een Museumkidskaart te winnen. Alvast voorbereiden? Download vóór het museumbezoek alvast de app of kijk voor meer informatie op www.museumkids.nl.

De tentoonstelling Christoffel & Kate Bisschop wordt mogelijk gemaakt door de Gemeente Leeuwarden, Frysk Blockbuster Fonds, Wassenbergh-Clarijs-Fontein Stichting, Prins Bernhard Cultuurfonds op naam van Marten Orges Fonds, Leeuwarder Ondernemers Fonds, Stichting Ritske Boelema Gasthuis, Meindersma-Sybenga Stichting, Stichting Sint Anthony Gasthuis, Stichting Het Nieuwe Stads Weeshuis, Stichting Siebolt Foundation, Boelstra Olivier Stichting en Stichting Gifted Art.

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door Windpark Fryslân, de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de VriendenLoterij, Ir. Abe Bonnema Stichting en de vrienden van het Fries Museum.