stuur je verhaal in

museumverhalen
stuur je verhaal in

op zoek naar persoonlijke museumverhalen

bijzondere ontmoetingen, grappige anekdotes of inspirerende momenten?

Heeft u uw geliefde ontmoet in het Fries Museum? Ging u nog op de barricade tegen de nieuwbouw op het zaailand? Of heeft het museum altijd een speciaal plekje in uw hart vanwege een bijzondere ontmoeting of gebeurtenis? Het Fries Museum is op zoek naar uw verhaal! Binnenkort viert het museum zijn 10 jarige jubileum, ter ere van dit bijzondere jubileum roept het museum alle Friezen op om hun persoonlijke verhalen met te delen. Of het nu gaat om bijzondere ontmoetingen, grappige anekdotes of inspirerende momenten, stuur ze in!

deelnemen

Hoe kunt u deelnemen? Heel eenvoudig! Deel uw persoonlijke museumverhaal met ons via e-mail naar verhalen@friesmuseum.nl, per post naar Fries Museum, t.a.v. verhalenbox, Wilhelminaplein 92, 8911 BS Leeuwarden of geef uw verhaal af bij de receptie in het museum. Vergeet niet om uw naam, contactgegevens en eventuele foto's die bij het verhaal horen toe te voegen. De verhalen worden gebundeld op de website van het Fries Museum en de mooiste worden speciaal uitgelicht rond de jubileumdatum van 13 september 2023.

10 jaar fries museum

Op 13 september 2013 opende Koningin Máxima het nieuwe gebouw in het hart van Leeuwarden. Hiermee werd het Fries Museum het eerste compleet nieuw gebouwde Nederlandse museum van de 21ste eeuw. In het kader van dit 10-jarig jubileum, roept het museum mensen op tot het insturen van persoonlijke verhalen. Ook viert het museum feest rond de week van 13 september 2023 met een gratis weekend, activiteiten voor de hele familie en meer. Binnenkort wordt dit programma bekend gemaakt