afra eisma

afra eisma

solotentoonstelling afra eisma

vanaf 27 maart in het fries museum

Afra Eisma (1993) schept intieme werelden die barsten van kleur en energie. Haar werk bestaat uit getufte tapijten, keramiek, tekeningen, schilderijen en textiel die leiden tot stralende tactiele installaties waarin verbinding en generositeit centraal staan. Vanaf 27 maart 2021 presenteert het Fries Museum haar eerste museale solotentoonstelling.

Voor deze expositie tovert Eisma de zalen om tot immersieve installaties. Per ruimte licht ze een emotie uit die ze verbindt met de maag, het hart en de mond. Gidsen, soms in de vorm van dieren, leiden de bezoeker van de ene ruimte naar de andere. De installaties zijn een samenkomst van leven en kunst, ze verweeft levenservaringen letterlijk in haar werk. Met de tentoonstelling reflecteert ze op haar eigen kwetsbaarheid.

No Man’s Art Gallery, 2020, Afra Eisma. Foto: G.J. van Rooij

jong talent
Afra Eisma is een jong talent dat onlangs nog geselecteerd is voor de Unfair. Eisma studeerde Beeldende Kunst aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (Den Haag) en Central Saint Martin's (Londen). Ze woont en werkt in Den Haag en werd in 2018 genomineerd voor de Koninklijke Prijs voor Vrije Schilderkunst. Ook is ze genomineerd voor de Piket Kunstprijs. Ze exposeerde eerder in o.a. Vleeshal Middelburg, 1646 Den Haag, Stroom (Den Haag) en Art Rotterdam.