‘s avonds open

29 juni 2020

Op vrijdag 17 en zaterdag 18 augustus blijft het Fries Museum tot 22.00 uur open. Het museum besluit daartoe in verband met de verwachte drukte rondom De Reuzen van Royal de Luxe, onderdeel van Leeuwarden-Fryslân 2018. De reuzen uit het straattheaterspektakel strijken dat weekend neer in Leeuwarden.

Ook tijdens de avondopenstelling op 17 en 18 augustus hanteert het Fries Museum tijdslots. Het museum is op beide dagen geopend van 10.00 tot 22.00 uur. Kaarten zijn zowel online als aan de kassa beschikbaar, zolang de voorraad strekt. Aangeraden wordt om tickets online te bestellen om verzekerd te zijn van een bezoek op de gewenste tijd.

bereikbaarheid

Gedurende het evenement is de binnenstad van Leeuwarden minder goed bereikbaar. Van 17 tot en met 19 augustus is de binnenstad gestremd voor gemotoriseerd verkeer en fietsverkeer van 7.00 tot 20.00 uur. Ook de parkeergarage onder het museum, parkeergarage Zaailand, is dan gesloten. Kijk op de website van LF2018 voor actuele informatie over bereikbaarheid en parkeren.

nu te zien

Tijdens de avondopenstelling is het hele Fries Museum geopend. Daar zijn momenteel onder andere de populaire tentoonstellingen Escher op reis en Phantom Limb te zien. Ook het Fries Verzetsmuseum is dan te bezoeken.