persbericht

bezoek het museum samen
vrijdag 29 september
persbericht

bijzondere ontmoetingen in het fries museum: bezoek het museum met een verrassende metgezel

leeuwarden, 12 september 2023

Op vrijdag 29 september, tijdens de Week tegen de Eenzaamheid, organiseert het Fries Museum een nieuwe editie van MuseumMetgezel. Tijdens MuseumMetgezel ontmoet je iemand in het Fries Museum die voor jou helemaal nieuw en onbekend is. Iemand van een andere generatie, of met een andere achtergrond of leefwijze. Ontdek samen de tentoonstelling Christoffel & Kate Bisschop: Verlangen naar vroeger en leer elkaar beter kennen aan de hand van prikkelende en inspirerende gespreksstarters. Graag het museum bezoeken maar geen museumpartner? Of nieuwsgierig naar een verrassende ontmoeting? Kijk dan voor meer informatie op friesmuseum.nl/museummetgezel.

bezoek samen

Deze editie staat in het teken van de tentoonstelling Christoffel & Kate Bisschop: Verlangen naar vroeger. Ontdek samen de schilderijen van het kunstenaarskoppel, loop door hun huis en ontmoet hun koninklijke kenniskring. Ook het stadje Hindeloopen heeft een bijzonder plekje in deze tentoonstelling. MuseumMetgezel begint om 14.30u. Deelnemers worden hartelijk ontvangen met koffie en thee, én iets lekkers. We sluiten de dag gezamenlijk af met een borrel. Het is de vierde keer dat het museum MuseumMetgezel organiseert.

Week tegen Eenzaamheid
MuseumMetgezel vindt plaats tijdens de Week tegen Eenzaamheid (28 september t/m 4 oktober). De week is een initiatief van Ministerie van Volkgezondheid, Welzijn en Sport. Tijdens MuseumMetgezel worden nieuwe ontmoetingen en het leggen van nieuwe contacten gestimuleerd.

ontdek samen

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door Windpark Fryslân, de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de VriendenLoterij, Ir. Abe Bonnema Stichting en de vrienden van het Fries Museum.